dc.contributor.advisor | Storli, Sissel Lisa | |
dc.contributor.author | Holmegård, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2012-12-18T12:32:25Z | |
dc.date.available | 2012-12-18T12:32:25Z | |
dc.date.issued | 2012-07-05 | |
dc.description.abstract | Simulering i åpne situasjoner gir tilgang til en virkelighetsnær praksis som i studien kommer til uttrykk som en alvorlig lek. Den alvorlige leken tar dem med på jobb, til pasienten i praksis. Simuleringssituasjonen påkaller til å gi svar på situasjonen ved å både forstå og handle raskt. De får kjenne på egen opplevelse av situasjonen og egen tilnærming. Simuleringen gir studentene mulighet for både å mestre og feile, de tillates å stå i opplevelser av både flyt og rystelser. Rystelsene skaper motivasjon og dermed en unik mulighet for vekst. Gjennom denne erfaringen stiller de seg åpen for å utvikle ny og bedre kunnskap. Gjentaket i den alvorlige leken gir rom for utprøving og oppøving av praktisk kunnskap som fester seg i kroppen. Simuleringen i de åpne situasjonene der den alvorlige leken trer fram skaper mulighet for danning i intensivsykepleie. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/4701 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_4408 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2012 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | HEL-3960 | en |
dc.subject | VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Andre helsefag: 829 | en |
dc.subject | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Other health science disciplines: 829 | en |
dc.title | Betydningen av å delta i simulering med åpne situasjoner for oppøving i intensivsykepleie | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |