dc.contributor.advisor | Blix, Hilde Synnøve | |
dc.contributor.author | Åsen, Dina Maria | |
dc.date.accessioned | 2013-01-15T07:23:09Z | |
dc.date.available | 2013-01-15T07:23:09Z | |
dc.date.issued | 2012-11-14 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar for seg gehørarbeid med tonedøve i sangundervisningen. Problemstillingen for oppgaven er: ”På hvilke måter kan bruk av hørelære i sangundervisningen bidra til å utvikle tonedøve personers gehør?” Utforskningsmetodene som brukes er kvalitative. Gjennom selv å undervise de tonedøve elevene tar jeg i bruk deltagende observasjon. For å kartlegge elevenes utgangspunkt, utvikling og egne opplevelser av undervisningen, brukes kvalitative undervisningssamtaler. Oppgaven munner ut i et undervisningsopplegg som knytter hørelærefaget og sangfaget sammen i arbeidet med tonedøvhet. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/4767 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_4488 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2012 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | MUS-3902 | en |
dc.subject | VDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114 | en |
dc.subject | tonedøvhet | en |
dc.subject | intonasjon | en |
dc.subject | intonasjonsproblemer | en |
dc.subject | gehørarbeid | en |
dc.subject | sang | en |
dc.subject | hørelære | en |
dc.subject | gehør | en |
dc.title | Gehørarbeid med tonedøve i sangundervisningen : om hvordan bruk av hørelære i sangundervisningen kan bidra til å styrke tonedøve personers gehør | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |