Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKøller, Hans -Georg
dc.contributor.advisorSkeie, Guri
dc.contributor.advisorHansen, Gaute
dc.contributor.authorPedersen, Ida Malene
dc.date.accessioned2016-06-01T05:07:28Z
dc.date.accessioned2016-12-15T10:19:41Z
dc.date.available2016-12-15T10:19:41Z
dc.date.issued2015-12-15
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om elevers argumentasjon og vurderinger rundt tre konkurrerende påstander i forbindelse med et praktisk arbeid i naturfag VG1. Elevenes argumentasjon ble kartlagt gjennom to diskusjonsrunder. Den ene diskusjonen var i forkant av forsøket, og foregikk dermed uten datamaterialet. Elevene skulle i denne diskusjonsrunden bruke forkunnskapene de hadde om emnet. Den andre diskusjonen var i etterkant av forsøket, og foregikk med elevenes datamateriale fra forsøket. Elevene skulle i denne diskusjonen, bruke både datamaterialet og forkunnskapene de hadde til å vurdere de tre påstandene. Denne undersøkelsen viste at elevene klarte å skape mer og bedre argumentasjon i diskusjonen før forsøket, sammenliknet med diskusjonen etter forsøket. Årsaken synes å være at flertallet av elevene tror at resultatene viser "sannheten", og elevene ser muligens ikke hensikten med å argumentere da.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/10040
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBIO-3906
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleArgumentasjon i praktiske arbeid. En studie av elevers vurderinger og argumentasjon rundt konkurrerende påstander i forbindelse med et praktisk arbeid i naturfag VG1.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)