ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tablet as a digital tool in supervision of student teachers’ practical training

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/10484
DOI
https://doi.org/10.18261/issn.1891-943x-2016-04-02
Thumbnail
Åpne
article.pdf (508.6Kb)
publisher's pdf (PDF)
Dato
2016
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Mathisen, Petter; Bjørndal, Cato R. P.
Sammendrag
In the project “Tablets in Practicum Supervision”, the tablet has been tested as a tool for observation and supervision in Norwegian teacher education. The study incorporates 14 practicum supervision groups and focuses on how the use of tablets can influence the quality of the supervision and the coherence between teaching, observation and supervision. Throughout the supervision process, the groups have used tablets to produce and share texts, pictures and video recordings. The use of tablets has resulted in eight aspects of quality improvement: improved observations, stronger motivation, improved feedback, increased sharing of opinions, improved coherence, improved structure, improved preparations, and increased reflection.
Beskrivelse
Published version. Source at http://doi.org/10.18261/issn.1891-943x-2016-04-02. License CC BY-NC-SA 4.0.
Forlag
Universitetsforlaget
Sitering
Mathisen P, Bjørndal CR. Tablet as a digital tool in supervision of student teachers’ practical training. Nordic Journal of Digital Literacy. 2016;11(4):227-247
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring