ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Utvikling av akademisk identitet i et aksjonsorientert praksisfellesskap.

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/11202
Thumbnail
Åpne
article.pdf (158.9Kb)
Main article (PDF)
Dato
2017-06-06
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Furu, Eli Moksnes; Stjernstrøm, Else
Sammendrag
In this chapter we explore how a group of novice academic staff developed an academic identity in interaction within and across a Nordic and an international network. We also discuss the signification of working together for professional development as we use Wenger’s notion of “communities of practice” as an analytical frame. A community of practice presupposes an “open communicative space” where mutual agreements, common understanding and dialogues are important. Inspired by the idea of “teacher as researcher” we have an action research approach where active participation and involvement are central elements. The empirical data are books and articles produced by the group members and minutes from conversations within and between the networks. The work of the group can be characterized as professional development and a contribution to developing practice and academic identity.
Beskrivelse
Source at https://doi.org/10.23865/noasp.17
Forlag
Cappelen Damm Akademisk
Sitering
Furu, E. M., Stjernstrøm, E.: Utvikling av akademisk identitet i et aksjonsorientert praksisfellesskap.. In: Gjøtterud S, Hiim H, Husebø D, Jensen LH, Steen-Olsen TH, Stjernstrøm E. Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold , 2017. Cappelen Damm Akademisk p. 167-185
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring