dc.contributor.author | Bertheussen, Bernt Arne | |
dc.contributor.author | Heimly, Finn Steinar | |
dc.date.accessioned | 2017-09-11T07:26:31Z | |
dc.date.available | 2017-09-11T07:26:31Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.description.abstract | Handelshøgskolen ved UiT erfarer at speilvendt undervisning kan øke læringsutbyttet tilsvarende en halv bokstavkarakter og at strykeprosenten kan halveres. Speilvendt undervisning er en læringsform som ansvarliggjør studentene for egen læring ved at de løser relevante oppgaver i grupper med støtte i pensumlitteraturen, forhåndsinnspilte videoer og den kompetansen som medlemmene i gruppen besitter. I takt med implementeringen av speilvendt undervisning er vi i ferd med å integrere bruk av digitale verktøy i undervisningen, og også til eksamen. For å unngå at integreringen av IKT i fag skal floppe, har vi utviklet en digital eksamensordning som støtter opp om både speilvendt undervisning og det å integrere IKT-bruk i faglige sammenhenger. Vi tror at den stien vi er i ferd med å tråkke opp kan ha framtida for seg på mange emner på bachelor-nivået. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1469671 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/11432 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.title | Speilvendt undervisning og digital eksamen - flopp eller framtid? | en_US |
dc.type | Conference object | en_US |
dc.type | Konferansebidrag | en_US |