Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBertheussen, Bernt Arne
dc.contributor.authorHeimly, Finn Steinar
dc.date.accessioned2017-09-11T07:26:31Z
dc.date.available2017-09-11T07:26:31Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractHandelshøgskolen ved UiT erfarer at speilvendt undervisning kan øke læringsutbyttet tilsvarende en halv bokstavkarakter og at strykeprosenten kan halveres. Speilvendt undervisning er en læringsform som ansvarliggjør studentene for egen læring ved at de løser relevante oppgaver i grupper med støtte i pensumlitteraturen, forhåndsinnspilte videoer og den kompetansen som medlemmene i gruppen besitter. I takt med implementeringen av speilvendt undervisning er vi i ferd med å integrere bruk av digitale verktøy i undervisningen, og også til eksamen. For å unngå at integreringen av IKT i fag skal floppe, har vi utviklet en digital eksamensordning som støtter opp om både speilvendt undervisning og det å integrere IKT-bruk i faglige sammenhenger. Vi tror at den stien vi er i ferd med å tråkke opp kan ha framtida for seg på mange emner på bachelor-nivået.en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1469671
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11432
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleSpeilvendt undervisning og digital eksamen - flopp eller framtid?en_US
dc.typeConference objecten_US
dc.typeKonferansebidragen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel