dc.contributor.advisor | Figenschou, Gøril | |
dc.contributor.author | Antonsen, Heidi Rirud | |
dc.date.accessioned | 2018-01-23T10:52:20Z | |
dc.date.available | 2018-01-23T10:52:20Z | |
dc.date.issued | 2017-12-13 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne undersøkelsen var å få bedre innsikt i opplæringstilbudet til barn som viser utagerende atferd, og hvilke praksiser som kommer til uttrykk i skolen. På hvilke måter er viktige elementer som kan betraktes som en forutsetning for et tilfredsstillende opplæringstilbud vektlagt. Utfordringen i skolen er å få til et godt læringsmiljø for den enkelte elev, og i klassen som helhet. For å klargjøre problemstillingen "Hva forteller lærerne om opplæringstilbudet til barn som viser utagerende atferd"?, utarbeidet jeg tre forskerspørsmål: Hva legger lærerne i begrepet "utagerende atferd"? Hvilke faktorer fremhever lærerne som viktig for å skape et tilfredsstillende opplæringstilbud for barn med "utagerende atferd"? Hva er viktige påvirkningsfaktorer knyttet til et tilfredsstillende opplæringstilbud for barn med "utagerende atferd"? | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/12015 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2017 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | SPEMG_06-7-FM | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | Opplæringstilbud | en_US |
dc.subject | Fysisk utagering | en_US |
dc.subject | Verbal utagering | en_US |
dc.title | Opplæringstilbudet til elever med utagerende atferd. Hva forteller lærerne om opplæringstilbudet til barn som viser utagerende atferd? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |