dc.contributor.author | Solstad, Elsa | |
dc.contributor.author | Olsen, Trude Høgvold | |
dc.date.accessioned | 2018-02-12T13:21:13Z | |
dc.date.available | 2018-02-12T13:21:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.description.abstract | En kyndig fagutøver i økonomisk/administrative fag må evne å se sammenhenger
og helhet mellom eget og andres fagfelt. Studieplanene er bygd opp
for å ivareta bedriftsøkonomiske fag, samfunnsøkonomi, administrasjonsfag
og metodefag. Det kan imidlertid synes som om spesialisering får større
fokus i utdanningen, og at det i stor grad overlates til studenten å utvikle en
helhetsforståelse for det økonomisk/administrative fagfeltet. Arbeidet med
helhetsforståelsen må fortsette også etter at studenten har fått sitt vitnemål.
I denne artikkelen diskuterer vi den kyndige fagutøverens refleksjon i praksis
og betydningen av å se egen spesialisering i en større faglig helhet. | en_US |
dc.description | Accepted manuscript version. Published version available in <a href=http://doi.org/10.18261/issn.1504-2871-2017-01-08>Praktisk økonomi & finans. 2017;33(1):97-112</a> | en_US |
dc.identifier.citation | Solstad, E.A., Olsen, T.H. Den kyndige økonomisk/administrative fagutøverens helhetsforståelse. Praktisk økonomi & finans. 2017;33(1):97-112 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1492887 | |
dc.identifier.doi | 10.18261/issn.1504-2871-2017-01-08 | |
dc.identifier.issn | 1501-0074 | |
dc.identifier.issn | 1504-2871 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/12125 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.journal | Praktisk økonomi & finans | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Economics: 210 | en_US |
dc.title | Den kyndige økonomisk/administrative fagutøverens helhetsforståelse | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |