ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Language Dominance Affects Bilingual Performance and Processing Outcomes in Adulthood

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/13304
Thumbnail
Åpne
article.pdf (1.106Mb)
(PDF)
Dato
2018-07-26
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Puig Mayenco, Eloi; Cunnings, Ian; Bayram, Fatih; Miller, David; Tubau, Susagna; Rothman, Jason
Sammendrag
This study examines the role of language dominance (LD) on linguistic competence outcomes in two types of early bilinguals: (i) child L2 learners of Catalan (L1 Spanish-L2 Catalan and, (ii) child Spanish L2 learners (L1 Catalan-L2 Spanish). Most child L2 studies typically focus on the development of the languages during childhood and either focus on L1 development or L2 development. Typically, these child L2 learners are immersed in the second language. We capitalize on the unique situation in Catalonia, testing the Spanish and Catalan of both sets of bilinguals, where dominance in either Spanish or Catalan is possible. We examine the co-occurrence of Sentential Negation (SN) with a Negative Concord Item (NCI) in pre-verbal position (Catalan only) and Differential Object Marking (DOM) (Spanish only). The results show that remaining dominant in the L1 contributes to the maintenance of target-like behavior in the language.
Beskrivelse
Source at https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01199 .
Forlag
Frontiers Media
Sitering
Puig-Mayenco, E., Cunnings, I., Bayram, F., Miller, D., Tubau, S. & Rothman, J. (2018). Language Dominance Affects Bilingual Performance and Processing Outcomes in Adulthood. Frontiers in Psychology, 9, 1-16. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01199.
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur) [1472]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring