dc.contributor.author | Eriksen, Liss | |
dc.contributor.author | Huemer, Jeanette | |
dc.date.accessioned | 2018-12-11T09:20:23Z | |
dc.date.available | 2018-12-11T09:20:23Z | |
dc.date.issued | 2013-02-21 | |
dc.description.abstract | Ideelt skal et studium innen praktiske fag føre til et «kick» når man er ferdig og står i den praktiske virksomheten studiet kvalifiserer for. Overgangen mellom profesjonsstudier og praksis har imidlertid generelt vist seg å være en akilleshæl. Artikkelen er en beskrivelse og en diskusjon av et fornyende studentaktivt pedagogisk prosjekt, som et alternativ til tradisjonell klasseromsundervisning. Her diskuteres erfaringer med bruk av dialogkonferanse og Appreciative Inquiry som del av en aksjonslæringsprosess for studenter i sykepleierutdanningen. Målet er å vise et pedagogisk verktøy som kan bidra til å bygge en sterkere bro mellom teori og praksis i klasseromsundervisning. | en_US |
dc.description | Accepted manuscript version. Published version available at <a href=https://www.idunn.no/npt> https://www.idunn.no/npt</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Eriksen, L. & Huemer, J. (2013). Dialogkonferanse i klasserommet – bro til bedre læring. <i>Norsk pedagogisk tidsskrift</i>, (1), 4-16. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1011603 | |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.issn | 1504-2987 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/14316 | |
dc.publisher | Universitetsforlaget (Scandinavian University Press) | en_US |
dc.relation.ispartof | Eriksen, L.T. (2021). Hvordan kan universitetet ivareta sitt samfunnsoppdrag: med eksempler fra sykepleierutdanningen i Finnmark. (Doctoral thesis). <a href=https://hdl.handle.net/10037/20526>https://hdl.handle.net/10037/20526</a>. | |
dc.relation.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Dialogkonferanse i klasserommet – bro til bedre læring | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |