Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWien, Anders Hauge
dc.contributor.authorThoen, Henrikke
dc.date.accessioned2019-06-05T12:00:10Z
dc.date.available2019-06-05T12:00:10Z
dc.date.issued2018-05-28
dc.description.abstractStudien har en kvalitativ tilnærming der jeg har brukt semistrukturerte dybdeintervju for å undersøke hvordan Facebook-siden til Tripletex blir brukt som markedsføringskanal. NVivo har blitt benyttet som analytisk verktøy for å sortere og analysere intervjumateriale. Deretter har funnene blitt presentert og diskutert opp mot den teoretiske referanserammen for å finne ut om deres praksis er i tråd med teori om merkesamfunn. Studiens resultat viser at teorien om merkesamfunn har flere likheter, men avviker på noen aspekter for hvordan Tripletex AS bruker Facebook-siden sin som markedsføringskanal. Det som avviker mellom praksis og teori er interaksjonen mellom interessenter, bruker-generert innhold og oppfordring til engasjement som aktivitet på Facebook-siden. Det som samsvarer er innhold som gir verdi til kunden, lojalitet, rykte og omtale (WOM), relasjoner og dialog mellom kunde og leverandør. Studiens funn viser at Facebook-siden til Tripletex blir primært brukt som support- og kommunikasjonsverktøy ut til interessenter. Konklusjonen tilsier derfor at Facebook-siden til Tripletex ikke kan defineres som et rent merkesamfunn, men at samfunnet i praksis har svært mange likheter med teorien.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/15443
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3904
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.titleFacebook-siden som et merkesamfunn? En kvalitativ studie av hvordan Tripletex AS bruker Facebook-siden sin som markedsføringskanal.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)