ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Practicing Belonging in Kindergarten: Children’s use of Places and Artefacts.

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/15596
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-16866-7_4
Thumbnail
Åpne
article.pdf (641.9Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Dato
2019-06-07
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Boldermo, Sidsel
Sammendrag
Boldermo presents a summary of the relationship between early childhood education for social sustainability and migrant children’s negotiations of social identity and belonging in early childhood. Focusing on the football and the football pitch, the chapter draws attention to how children’s practices of belonging can be understood through their use of artifacts and places in the kindergarten. Fieldnotes, photographs and small stories from fieldwork in a multicultural kindergarten in Norway are the basis for this analysis of a migrant child’s use of the football and the football pitch. The analysis is conducted within a cultural-historical framework. The conclusion is that artifacts and places serve as tools for negotiating a social identity and practice belonging to a community.
Er en del av
Boldermo, S. (2020). Education for Social Sustainability. Meaning Making of Belonging in Diverse Early Childhood Settings. (Doctoral thesis). https://hdl.handle.net/10037/19925.
Forlag
Palgrave Macmillan
Sitering
Boldermo, S. (2019). Practicing Belonging in Kindergarten: Children’s use of Places and Artefacts. In: Garvis, S., Harju-Luukkainen, H.K., Sheridan, S. & Williams, P. (Eds.), Nordic Families, Children and Early Childhood Education (p. 61-79). Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16866-7_4
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [665]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring