Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKøller, Hans-Georg
dc.contributor.advisorKarlsen, Solveig
dc.contributor.authorEspe, Oda Kristin
dc.date.accessioned2019-08-19T14:00:57Z
dc.date.available2019-08-19T14:00:57Z
dc.date.issued2019-05-31
dc.description.abstractUtforskande arbeidsmåtar er eit resultat av naturvitskapleg tradisjon, og synleggjer naturfaget sin prosessdimensjon. Føremålet med studien var utvikling og pilotering av ei fagprøve i naturfag på 8.trinn. Dette gav opphav til problemstillinga: "På kva måte gjennomfører og opplever elevar på ungdomstrinnet utforskande oppgåver som stiller krav til naturvitskapleg prosess?" Studien ønska samt å undersøkje læraren sin vurderingspraksis i faget. Studien er tilknytta forskingsprosjektet LISSI. Mastergradsoppgåva byggjer på scientific literacy, nature of science og utforskande arbeidsmåtar i naturfag. Dette er ein kvalitativ studie med ei fenomenologisk tilnærming. Det vart gjennomført ei metodetriangulering med ulike datainnsamlingsmetodar som pilotering av fagprøve, semistrukturert intervju og dokumentanalyse av naturfagsprøver. Tre klasser og ein lærar deltok i studien. Studien gir viktige funn for praksisfeltet i arbeid med vurdering av «forskerspirekunnskap». I studien viser det seg at særleg to kompetansar er utfordrande for elevane; å vurdere og planlegge naturvitskaplege undersøkingar, og å tolke data og evidens på ein naturvitskapleg måte. Studien viser at elevane har manglande kunnskap om epistemologi, om særtrekk ved naturvitskap og om korleis naturvitskapleg kunnskap vert til. Funn frå læraren viser at han i liten grad implementerar prosessaspektet i vurdering. Naturfagslæraren held fast ved eit tradisjonelt prøveformat med testing av primært innhaldskunnskap.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/15957
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDBIO-3907
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.subjectNaturvitskapen sin eigenarten_US
dc.subjectNature of scienceen_US
dc.subjectScientific literacyen_US
dc.subjectUtforskande arbeidsmåtaren_US
dc.subjectNaturfagsdidaktikken_US
dc.subjectVurderingen_US
dc.subjectForskerspirenen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.subjectUtforskende arbeidsmåteren_US
dc.titleVurdering av naturvitskapleg prosess og metode på ungdomstrinnet. Ein kvalitativ studie av elevar si oppfatning og gjennomføring av utforskande oppgåver relatert til naturfaget sin prosessdimensjon.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)