ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Being a teacher and teacher educator: The antecedents of teacher educator identity among mentor teachers

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/18151
DOI
https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.05.011
Thumbnail
Åpne
article 42.pdf (1.158Mb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2019-06-20
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Andreasen, Johan Kristian; Bjørndal, Cato R. P.; Kovac, Velibor Bobo
Sammendrag
Although teachers’ professional identities have been the subject of extensive study, the field still lacks knowledge about the development of a professional identity for mentor teachers. These teachers take on multifaceted professional roles as teachers and teacher educators. In the present paper, we investigate the professional identity of mentor teachers partnered with two universities in Norway. The study adopts a quantitative approach and report on survey data from the mentor teachers. The results demonstrate that school climate, individual beliefs about the role, and university collaboration predict the development of a teacher educator identity.
Beskrivelse
Access and use by the CC-BY-NC-ND user license
Forlag
Elsevier
Sitering
Andreasen, JKA; Bjørndal, CR; Kovac, VB(2019) Being a teacher and teacher educator: The antecedents of teacher educator identity among mentor teachers. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies, 85, 281-291
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright © 2020 Elsevier

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring