ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Staying in school, not dropping out - pupils' voices

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/18299
Thumbnail
Åpne
article.pdf (256.7Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2018-08-21
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Bjøru, Anne-Mette
Sammendrag
This article asks: What can highly motivated pupils in upper secondary school tell us about dropout and relations? Bauman’s concepts: ‘liquid identity’ (2011) and ‘instant living’ (2012), as well as literature on ‘relations’ (Spurkeland, 2011; Drugli, 2012) provide the theoretical backdrop for the study. The findings are based on nine individual interviews with pupils, each lasted approximately one hour. They share their thoughts, beliefs and experiences relating to school days, workloads, relations to others, school subjects and dropout. The study shows that also highly motivated pupils do think about dropping out from school, and they present ways to establish relations in class, both inter-personally and in school-subject settings.
Beskrivelse
Published version available at: https://www.abdn.ac.uk/education/research/eitn/journal/archive/51/556/
Forlag
University of Aberdeen
Sitering
Bjøru, A. (2018). Staying in school, not dropping out - pupils' voices. Education In The North, 25(1-2), 238-258.
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [664]
Copyright 2018 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring