Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEriksen, Sissel H.
dc.contributor.advisorFagerbakk, Terje
dc.contributor.authorStorås, Nina Benum
dc.date.accessioned2009-06-03T10:47:01Z
dc.date.available2009-06-03T10:47:01Z
dc.date.issued2008-12-07
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om ungdomsskoleelever og sosiale relasjoner i klasserommet. Disse problemstillingene belyses i oppgaven: Er kjønn en relevant faktor i vår forståelse av det som skjer i klasserommet? Hva er forskjellen mellom jenter og gutters atferd? Forskjellsbehandler lærerne gutter og jenter? Hvilke faktorer ligger til grunn for at noen skoletimer blir sett på som mer vellykket enn andre? Hva er støy og hvordan kan støy som fenomen betraktes på ulike måter? Gjennom en skoleuke observerte jeg en klasse; det sosiale forholdet mellom elevene i klassen og lærerne, og hvordan elevene tilpasser seg de ulike rammefaktorene i skolen. Første del av oppgaven tar for seg relevant teori og tidligere forskning på feltet. Deretter gjøres det rede for metodiske refleksjoner: Hvilken metode jeg har benyttet, utvalg, datainnsamling og analysestrategi. Andre del av oppgaven er analyse av egen empiri samt svar på problemstillingene.en
dc.format.extent277529 bytes
dc.format.extent342022 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/1875
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_1635
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2008 The Author(s)
dc.subject.courseIDSOS-3905nor
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en
dc.title"Æ klare ikke å høre mæ sjøl tenke!" : en observasjonsstudie av kjønn og læringsmiljø i ungdomsskolenen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel