dc.contributor.advisor | Fábregas, Antonio | |
dc.contributor.author | Hovland, Ina Renathe | |
dc.date.accessioned | 2020-09-03T09:36:34Z | |
dc.date.available | 2020-09-03T09:36:34Z | |
dc.date.issued | 2020-03-30 | |
dc.description.abstract | Bøyning av verbene i spansk kan være svært utfordrende for elever med norsk som morsmål. Denne oppgaven bruker feilanalysemetodikken med et didaktisk perspektiv til å vise hvordan elever med norsk som morsmål kan lære å bøye de regelrette verbene i de basiske verbtidene til det spanske språket. Ved å se på resultater fra tre prøver som elever fra en videregående skole har gjennomført, blir vi kjent med de vanligste feilene som norske elever gjør i innlæringen av dette. Ut fra det vi observerer i analysen presenteres det undervisningsopplegg med formål å unngå de typiske feilene i verbbøyningen. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/19209 | |
dc.language.iso | spa | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | SPA-3991 | |
dc.subject | VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026 | en_US |
dc.subject | VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026 | en_US |
dc.title | Conjugación y uso de los tiempos básicos del español en verbos regulares: un análisis de errores. | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |