Hvordan tenker og jobber ansatte med risiko og beredskap i skolen? Hvordan forstå arbeidet i lys av sosiologi
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/19376Dato
2020-06-01Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Bruksås, Marius OlsenSammendrag
Denne oppgave tar for seg to skoler i Troms, og her ser vi på hvordan informantene tenker og jobber med risiko og beredskap for sin skole. Starten av oppgaven inneholder teori og metode for oppgaven, samt en gjennomgang av lover som kan være aktuelle for skolene som forskes på.
Informantene har fått mulighet til å belyse dag til dag-arbeidet med risikovurderinger og beredskap, og de har fortalt om hva de gjør og hvordan de legger opp til risikovurderinger og beredskapsarbeid, og dette går vi inn på i analysen. Der vil vi også lese om hvilke risikoer informantene ser på som sannsynlige eller usannsynlige for sine skoler, og vi får høre hvordan de reflekterer rundt disse elementene. De to skolene som har vært forsket på har en del likheter og forskjeller i hvordan de jobber med risikovurderinger og hvordan de oppfatter risikobildet for sine skoler. Det siste aspektet vi går inn på er om tillit til nødetatene, både generelt og med tanke på en eventuell utrykning til skolene.
I diskusjonen blir vi å nærmere på elementene som er trukket fram i analysen, før vi i konklusjonen ser på hvordan man kan forstå deres risiko- og beredskapsarbeid i lys av sosiologi.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2020 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: