Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDyp, Kari
dc.contributor.advisorEriksen, Sissel H.
dc.contributor.authorHenriksen, Hanne
dc.date.accessioned2020-11-03T05:14:15Z
dc.date.available2020-11-03T05:14:15Z
dc.date.issued2020-07-07en
dc.description.abstractTemaet for denne masteroppgaven er influencers fremstilling av mammaliv på sosiale medier. Formålet med å skrive om dette teamet er å belyse hvordan influencere viser mammalivet sitt på blogg og instagram, og forsøke å skape en forståelse rundt det. Mammablogging har eksistert i flere år, og i løpet av de siste årene har mammalivet også blitt populært å vise fram på instagram. Mange av influencere på sosiale medier har en enorm påvirkningskraft på ovenfor sine. Med sine sponsede barnevogner, ferier utenom fellesferien og strøkent hus til enhver tid kan det påvirke følgerne på en negativ måte. Med å gjennomføre en dokumentanalyse av foreliggende blogg- og instagraminnlegg har jeg sett på hvordan influencere fremstiller sitt eget mammaliv på sosiale medier. Er det en realistisk fremstilling eller er den basert på sponsing og urealistiske mål?en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19742
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDSOS-3981
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Sociology: 220en_US
dc.titleMammalivet som en dus drømen_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)