Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøgbakk, Mona Lahm
dc.date.accessioned2020-11-09T12:40:35Z
dc.date.available2020-11-09T12:40:35Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractVed sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre.<p> <p>Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik.en_US
dc.identifier.citationHøgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p.en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1825250
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19798
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitet, Narviken_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808en_US
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808en_US
dc.titleSimulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narviken_US
dc.type.versionsubmittedVersionen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.typeForskningsrapporten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel