ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student teachers' responses to critical mentor feedback: A study of face-saving strategies in teaching placements

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/20263
DOI
https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103047
Thumbnail
Åpne
article.pdf (603.3Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2020-02-28
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Bjørndal, Cato R. P.
Sammendrag
Despite much research on feedback in teaching placement, there is a limited number of interaction studies. Moreover, how student teachers respond to critical mentor feedback remains quite unmapped. This article aims to explore this interactional aspect through the analysis of 12 post-observation sessions.

Critical feedback sequences are analysed by face-work theory (Goffman, 1967). Findings suggest that student teachers are deeply concerned about saving face when receiving critical feedback. Their strategies include “contradicting”, “withdrawing”, and “repairing” face, in addition to “emphasising a self-reflective and progressive face”. This article offers insights that may be helpful for communicating critical mentor feedback.

Forlag
Elsevier
Sitering
Bjørndal CR. Student teachers' responses to critical mentor feedback: A study of face-saving strategies in teaching placements. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. 2020;91:103047:1-12
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2020 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring