ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Northern Genealogies in ‘The Snow Queen’ and Frozen

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/20671
DOI
https://doi.org/10.7557/13.5478
Thumbnail
Åpne
article.pdf (276.0Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2020-12-10
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Bartnæs, Morten
Sammendrag
H. C. Andersen’s ‘The Snow Queen’ (1844) and its self-professed adaptation Frozen (2013) both maintain a combined focus on origins and development. I approach the two texts as narratives that explain aspects of human life by showing how they came into being – as accounts that, although not primarily historical, are still bound up with genealogical ways of thinking: how, and from what beginnings, do humans and their communities evolve? What happens in the transition from non-existence to being? In both texts, the northern setting is a requisite part of these narratives of development – in the dual sense of growth and emergence. In this article, I describe the interaction between the texts’ genealogical discourses and their northern settings. I also discuss how the two texts reflect and rephrase current and past discourses where northerness is associated with genealogical issues.
Forlag
Septentrio Academic Publishing
Sitering
Bartnæs M. Northern Genealogies in ‘The Snow Queen’ and Frozen. Nordlit. 2020:285-302
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2020 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring