Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndrew, Kristiansen
dc.contributor.authorOpheim, Marthe Kristine
dc.date.accessioned2021-06-29T18:47:41Z
dc.date.available2021-06-29T18:47:41Z
dc.date.issued2021-05-18
dc.description.abstractStudien er en kvalitativ undersøkelse om voksne kvinnelige studenter, som har valgt å ta høyere utdanning -tross et hektisk familieliv. Problemstillingen vil finne ut hva det betyr for kvinnen og familien at hun tar høyere utdannelse i voksen alder. Empirien er hentet fra ei bygd i Nord-Norge, og informantene består av fem kvinner, to mødre og to partnere/ektefeller. Kvinnene i undersøkelsen kommer fra familier uten akademisk stamtavle. Forskningsspørsmålene vil se på motivasjonen til å gå i gang med studiene, utfordringer underveis, hvordan livet har forandret seg etter endt utdanning, og hva det har å si for bygda at flere kvinner velger å ta høyere utdannelse, og blir værende.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/21619
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3904
dc.subjectPedagogikken_US
dc.subjectSosial klasseen_US
dc.subjectBygdenorgeen_US
dc.subjectNord-Norgeen_US
dc.subjectAkademisk stamtavleen_US
dc.subjectHøyere utdannelseen_US
dc.subjectDesentralisert studiumen_US
dc.subjectFamileliven_US
dc.subjectMotivasjonen_US
dc.subjectSamlingsbasert studiumen_US
dc.subjectBourdieuen_US
dc.subjectBronfenbrenneren_US
dc.subjectBernsteinen_US
dc.subjectMeaden_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleDistriktskvinner i høyere utdannelseen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)