ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Using pathologies as starting points for inquiry-based mathematics education: The case of the palindrome

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/22120
Thumbnail
Åpne
article.pdf (259.5Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2021-01
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Roksvold, Jan Nyquist; Haavold, Per Øystein
Sammendrag
Inquiry-based mathematics education (IBME) is an increasingly important ingredient of the mathematics education in the Nordic countries. The central principle of IBME is that the students are to work in ways similar to how professional mathematicians work. In this qualitative case study, we investigate whether mathematical pathologies induce students to work like mathematicians, and thus if pathologies are suitable starting points for IBME. We based our investigations on a little-known pathology: multiplication problems that can be mirrored about the equal sign without altering the answer.
Beskrivelse
Source at http://matematikdidaktik.org/
Forlag
Swedish Society for Research in Mathematics Education (SMDF)
Serie
Skrifter från SMDF, Nr. 15
Sitering
Roksvold JN, Haavold PØH. Using pathologies as starting points for inquiry-based mathematics education: The case of the palindrome. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning. 2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2021 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring