dc.contributor.author | Brenna, Sissel Johansson | |
dc.contributor.author | Kvilhaugsvik, Bente | |
dc.contributor.author | Lunde, Sølvi Anne Eide | |
dc.contributor.author | Andersen, Irene Aasen | |
dc.contributor.author | Solheim, Inger | |
dc.contributor.author | Braseth, Turid Aarhus | |
dc.contributor.author | Kaale, Helga Kristin | |
dc.contributor.author | Fredheim, Kari | |
dc.contributor.author | Strøm, Bergliot | |
dc.contributor.author | Blåsternes, Edith Margrethe | |
dc.contributor.author | Løberg, Aina Helen | |
dc.contributor.author | Aasen, Unni Margrethe Uren | |
dc.contributor.author | Skahjem, Anne Charlotte | |
dc.date.accessioned | 2021-08-24T11:08:28Z | |
dc.date.available | 2021-08-24T11:08:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.description.abstract | I denne rapporten presenteres modeller for tverrprofesjonell praksis-læring som
benyttes både i primærhelsetjenester (TVEPS) og i spesialisthelsetjenesten (TPS i
sykehuspraksis). I tillegg presenteres en mal for informasjonsskriv til ledere og
veiledere i helseforetak og kommuner, der det oppfordres til å legge til rette for
tverrprofesjonelt studentsamarbeid når studenter fra flere profesjonsutdanninger har
samtidig praksis i samme institusjon. Utvikling av modellene som beskrives har
pågått gjennom flere år. Som del av prosjekt Operasjon Bachelorpraksis er modellene
presentert samlet og er prøvd ut på nye praksis-arenaer og på flere HVL-campus.
Modeller og mal for informasjonsskriv er også presentert i «Ressursemne for TPS
i teori og praksis, opprettet i læringsplattformen Canvas (se rapport fra TPSgruppens oppdrag fra punktene 1 og 3). | en_US |
dc.identifier.citation | Brenna SJ, Kvilhaugsvik BK, Lunde SAE, Andersen IA, Solheim I, Braseth TA, Kaale HK, Fredheim KMH, Strøm B, Blåsternes E, Løberg AH, Aasen UMU, Skahjem AC. TPS-grupper i praksis
(Tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksisstudier)
Delprosjekt 1b i OPERASJON BACHELORPRAKSIS, FHS
. Høgskulen på Vestlandet; 2021. 27 p. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1886180 | |
dc.identifier.isbn | 9788293677406 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/22229 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | HVL-Rapport;4/2021 | en_US |
dc.relation.uri | https://hdl.handle.net/11250/2725702 | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | TPS-grupper i praksis
(Tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksisstudier)
Delprosjekt 1b i OPERASJON BACHELORPRAKSIS, FHS | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.type | Forskningsrapport | en_US |