• Getting real in interprofessional clinical placements: patient-centeredness in student teams’ collaborative learning 

      Jensen, Catrine Buck; Norbye, Bente; Dahlgren, Inga Madeleine Abrandt; Iversen, Anita (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022-11-07)
      Collaboration between healthcare providers helps tackle the increasing complexity of healthcare. When learning teamwork, interprofessional students are expected to work patient-centered; recognizing the patient’s expertise and partnering with them. Research on interprofessional education (IPE) for undergraduates has illuminated learning outcomes, organization of learning activities, change in ...
    • Nettside med virtuelt pasientrom forbereder studentene på praksis 

      Jensen, Catrine Buck; Huemer, Jeanette Elise; Furu, Rigmor; Iversen, Anita (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2019-03-17)
      Praksisportalen er en nettside som inneholder blant annet videoer, refleksjonsspørsmål og et virtuelt pasientrom. Sykepleierstudenter kan bruke Praksisportalen til å forberede seg til praksisstudiene. Nettsiden inneholder også informasjon for dem som skal veilede studentene når de er i praksis.
    • Teknologistøttet ferdighetstrening for sykepleierstudenter i desentralisert utdanning 

      Jensen, Catrine Buck; Olsen, Ole Johan; Norbye, Bente (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      Våren 2017 ble et pilotprosjekt gjennomført ved den desentraliserte sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet, med deltakelse av sykepleierstudenter. Et tett samarbeid med University of Saskatchewan i Canada førte til at vår prosjektgruppe fikk låne en mobil telemedisinsk enhet som ble utprøvd i undervisning og øving på praktiske ferdigheter for studenter i Nord-Troms. Studentene ...
    • Utvikling av nettbasert diskusjonsforum for veiledning av sykepleierstudenter i praksisstudier 

      Jensen, Catrine Buck (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      Halvparten av sykepleierutdanningen består av praksisstudier. En stor del av arbeidet til lærere i sykepleierutdanningen består derfor av veiledning av studenter i praksisstudier. Jeg har som lærer utforsket ulike måter å følge opp studenter på, med ønske om å knytte tette relasjoner til studentene og deres læringssituasjoner. Ettersom denne typen veiledning skjer parallelt med andre oppgaver, lar ...