Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThoresen, Anne- Lise
dc.contributor.authorElvemo, Heidi
dc.date.accessioned2021-12-14T13:07:35Z
dc.date.available2021-12-14T13:07:35Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractI dette kapittelet ønsker vi å belyse hvordan systematisk refleksjon over praksiserfaringer bidrar til viktig kunnskapsdannelse i jordmorstudiet. Vi har utviklet reflekterende team (RT) som en undervisningsform der studentens praksiserfaringer danner grunnlag for personlig og profesjonell kunnskapsutvikling. Bevissthet om og trening i kommunikasjon og veiledning er sentrale tema i arbeidet. For å lykkes med dette er det vesentlig at studenten med egne ord får fortelle frem og dele det vesentlige i erfaringen, og undersøke hvordan hennes forståelse former hennes yrkespraksis. Studentenes refleksjonslogger etter hver arbeidsøkt er analysert med tanke på å forstå hvilken kompetanse RT som undervisningsform kan bidra til.en_US
dc.identifier.citationThoresen, Elvemo: Reflekterende team, en lærings - og veiledningsmetode i jordmorutdanningen. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag p. 55-76en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1873270
dc.identifier.doi10.33673/OOA20212/3
dc.identifier.isbn978-82-8104-447-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/23392
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOrkana forlagen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Health service and health administration research: 806en_US
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806en_US
dc.titleReflekterende team, en lærings - og veiledningsmetode i jordmorutdanningenen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel