dc.contributor.author | Eriksen, Trond | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T13:25:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T13:25:48Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | En viktig forutsetning for velferdsstaten er de nyvinningene som skaper forbedring og fremskritt på viktige områder. Innenfor helse- og velferdssystemet kan dette være alt fra nye teknologier og behandlingsmetoder til endringer i organisering og praksisutøvelse. Sentralt i dette står innovasjon. Innovasjon kan forstås som utvikling og anvendelse av nye og nyttige ideer. De prosessene som skaper innovasjon, oppstår i møtet mellom ulike kompetanseområder og kunnskapsdomener. Kreativitet og idéutvikling lever der mangfoldet råder. I samhandlingen mellom ulike anskuelser og perspektiver ligger altså mulighetsrommet for innovasjon. Studentene kan i fellesskap realisere potensialet for innovasjon, særlig der undervisningen er tverrfaglig og tverrprofesjonelt forankret. | en_US |
dc.identifier.citation | Eriksen: Innovasjon som tverrprofesjonell samarbeidslæring . In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1870542 | |
dc.identifier.doi | 10.33673/OOA20212 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-447-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/23396 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Innovasjon som tverrprofesjonell samarbeidslæring | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |