Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Trond
dc.date.accessioned2021-12-14T13:25:48Z
dc.date.available2021-12-14T13:25:48Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractEn viktig forutsetning for velferdsstaten er de nyvinningene som skaper forbedring og fremskritt på viktige områder. Innenfor helse- og velferdssystemet kan dette være alt fra nye teknologier og behandlingsmetoder til endringer i organisering og praksisutøvelse. Sentralt i dette står innovasjon. Innovasjon kan forstås som utvikling og anvendelse av nye og nyttige ideer. De prosessene som skaper innovasjon, oppstår i møtet mellom ulike kompetanseområder og kunnskapsdomener. Kreativitet og idéutvikling lever der mangfoldet råder. I samhandlingen mellom ulike anskuelser og perspektiver ligger altså mulighetsrommet for innovasjon. Studentene kan i fellesskap realisere potensialet for innovasjon, særlig der undervisningen er tverrfaglig og tverrprofesjonelt forankret.en_US
dc.identifier.citationEriksen: Innovasjon som tverrprofesjonell samarbeidslæring . In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlagen_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1870542
dc.identifier.doi10.33673/OOA20212
dc.identifier.isbn978-82-8104-447-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/23396
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOrkana forlagen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleInnovasjon som tverrprofesjonell samarbeidslæringen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel