dc.contributor.author | Ytreberg, Beate | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T13:27:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T13:27:39Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | I kapittelet tar jeg utgangspunkt i en læringsaktivitet fra bachelorutdanningen i fysioterapi der studenter fra samme kull underviser hverandre, med egne praksiserfaringer som grunnlag. Lærerne strukturerer læringsaktiviteten på forhånd, gir støtte underveis, bidrar med tilbakemeldinger og er en samlende faktor for hele prosessen. Medstudentundervisning og -læring aktualiserer emosjonenes betydning i situert læring, aktiv læring og dybdelæring. Kapittelet avsluttes med å undersøke lærerrollen og studentrollen når studenter får ansvar for undervisning. Studentenes stemmer kommer tydelig fram, representert ved sitater fra deltakere fra fokusgrupper i et forskningsprosjekt. | en_US |
dc.identifier.citation | Ytreberg B: Medstudentundervisning og -læring: Et emosjonelt perspektiv. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag p. 77-96 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1870302 | |
dc.identifier.doi | 10.33673/OOA20212 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-447-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/23397 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Medstudentundervisning og -læring: Et emosjonelt perspektiv | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |