Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRønnes, Kari Olene Oma
dc.contributor.authorWara, Tatiana
dc.date.accessioned2022-02-21T13:00:37Z
dc.date.available2022-02-21T13:00:37Z
dc.date.issued2021-12-20
dc.description.abstractArtikkelen er et bidrag til sangfaglige og sangpedagogiske perspektiver på dybdelæring. Forskningsog utviklingsprosjektet (FoU) ble gjennomført som en del av sangstudentenes praksisopplæring sammen med sangelever ved kommunale kulturskoler, og med oppmerksomhet mot begrepet dybdelæring. Det empiriske materialet er produsert gjennom deltakende observasjon, fokusgruppeintervjuer og sangstudentenes refleksjonsnotater. Artikkelens analytiske fokus er hvordan sangstudenter fra høyere kunstfaglig utdanning forstår, forhandler om innholdet, og operasjonaliserer dybdelæring. Her vises det hvordan dybdelæring operasjonaliseres gjennom flerfaglighet i interaksjoner mellom deltakere, temaer og kunnskapsområder i læringsprosessen med inspirasjon fra veiledende dialogisk tilnærming.en_US
dc.identifier.citationRønnes KOO, Wara T. En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen. Journal for Research in Arts and Sports Education. 2021;5(3):86-102en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1972490
dc.identifier.doi10.23865/jased.v5.2665
dc.identifier.issn2535-2857
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/24101
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.journalJournal for Research in Arts and Sports Education
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
dc.titleEn veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningenen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel