Den standhaftige tinsoldat: om musikk som aktiviserings- og inkluderingsverktøy
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/24583Dato
2020Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Sammendrag
I denne artikkelen ser forfatterne på, hvordan både musikk- og inkluderingsbegrepet kan forstås i utvidet forstand, og hvordan denne tenkningen kan bidra til å skape gode aktiviserings- og inkluderingsverktøy på en måte som fremmer reell deltakelse for personer i alle aldergrupper og med ulike utfordringer. Forfatterne arbeider som henholdsvis førstelektor og universitetslektor ved det helsevitenskapelige fakultetet ved UiT-Norges arktiske universitet. Begge har gjennom flere år hatt spesiell interesse for å se på hvordan en kan hjelpe mennesker med spesielle behov til å oppleve likeverdighet.
Beskrivelse
Journal home page at https://tidsskriftetspecialpaedagogik.dk/.
Forlag
Tidsskriftet SpecialpædagogikSitering
Thomsen TTH, Johannessen M. Den standhaftige tinsoldat: om musikk som aktiviserings- og inkluderingsverktøy. Specialpædagogik. 2020;40(1):11-18Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2020 The Author(s) & Tidsskriftet Specialpædagogik