dc.contributor.author | Thomsen, Terje Øien | |
dc.contributor.author | Johannessen, Mona Stenhaug | |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T07:03:46Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T07:03:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen ser forfatterne på, hvordan både musikk- og inkluderingsbegrepet kan forstås i utvidet forstand, og hvordan denne tenkningen kan bidra til å skape gode aktiviserings- og inkluderingsverktøy på en måte som fremmer reell deltakelse for personer i alle aldergrupper og med ulike utfordringer. Forfatterne arbeider som henholdsvis førstelektor og universitetslektor ved det helsevitenskapelige fakultetet ved UiT-Norges arktiske universitet. Begge har gjennom flere år hatt spesiell interesse for å se på hvordan en kan hjelpe mennesker med spesielle behov til å oppleve likeverdighet. | en_US |
dc.description | Journal home page at <a href=https://tidsskriftetspecialpaedagogik.dk/>https://tidsskriftetspecialpaedagogik.dk/</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Thomsen TTH, Johannessen M. Den standhaftige tinsoldat: om musikk som aktiviserings- og inkluderingsverktøy. Specialpædagogik. 2020;40(1):11-18 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1806080 | |
dc.identifier.issn | 0107-0649 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/24583 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Tidsskriftet Specialpædagogik | en_US |
dc.relation.journal | Specialpædagogik | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) & Tidsskriftet Specialpædagogik | en_US |
dc.title | Den standhaftige tinsoldat: om musikk som aktiviserings- og inkluderingsverktøy | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |