ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Religion Education in Norway: Tension or Harmony between Human Rights and Christian Cultural Heritage?

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/25712
DOI
https://doi.org/10.33356/temenos.9544
Thumbnail
Åpne
article.pdf (434.6Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2014-01-23
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Andreassen, Bengt-Ove
Sammendrag
Both research and public and scholarly debate on religious education (RE) in Norway have mostly revolved around the subject in primary and secondary school called Christianity, Religion and Ethics (KRL) (later renamed Religion, Philosophies of Life and Ethics, RLE), not least due to the criticisms raised by the UN’s Human Rights Committee in 2004 and the European Court of Human Rights (ECHR) in 2007 of the Norwegian model for RE in primary and secondary schools. The RE subject in upper secondary school, however, is hardly ever mentioned. The same applies to teacher education. This article therefore aims at providing some insight into how RE has developed in the Norwegian educational system overall, ranging from primary and secondary to upper secondary and including the different forms of teacher education.
Forlag
Finnish Society for the Study of Religion
Sitering
Andreassen BOA. Religion Education in Norway: Tension or Harmony between Human Rights and Christian Cultural Heritage?. Temenos. 2013;49(2):137-164
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2013 Temenos - Nordic Journal of Comparative Religion

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring