ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Policy Values in Early Childhood Education: A Cross-Cultural Comparative From 13 Countries

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/26026
DOI
https://doi.org/10.1177/20965311221109842
Thumbnail
Åpne
article.pdf (684.6Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2022-06-27
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Gunnestad, Arve; Mørreaunet, Sissel; Chahboun, Sobh; Pearson, Jolene
Sammendrag
Purpose: This comparative study identifies core values expressed in Early Childhood Education (ECE) official policy documents from a sample of thirteen countries.

Design/Approach/Methods: This study employs document analysis as well as content and thematic analysis. ECE values identified in the policy documents are categorized into three groups: political and society-related values, educational values, and individual and relational values.

Findings: Document analysis reveals the values that are common across countries and those that are more specific to just one or a few countries at most. This study discusses the characteristics of these values from the perspective of globalization. In doing so, this comparative study illustrates and discusses the tendencies for both convergence and divergence in ECE values in policymaking worldwide.

Forlag
SAGE
Sitering
Gunnestad, Mørreaunet, Chahboun, Pearson. Policy Values in Early Childhood Education: A Cross-Cultural Comparative From 13 Countries. Review of Education. 2022:1-24
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2022 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring