ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching and learning about audio-visual media: A critical media literacy perspective on the use of games in the contemporary upper-secondary classroom

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/26853
Thumbnail
Åpne
article.pdf (466.7Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2022
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Pötzsch, Holger; Hansen, Therese Holt; Hammar, Emil Lundedal
Sammendrag
In this chapter we present a theoretical framework to facilitate teaching and learning about, rather than with and through, audio-visual media in upper-secondary education in Norway. Drawing upon Stuart Hall’s encoding/decoding model, we show how aspects of production, form, reception, and reproduction can be approached in school contexts to treat audio-visual media as more than allegedly neutral tools for set educational purposes. Arguing for the continued relevance of a critical media literacy tradition also in contemporary digital classrooms, we illustrate the applicability of our approach through illustrating analyses of the historical digital game This War of Mine and the online game platform Roblox.
Beskrivelse
Source at https://www.peterlang.com/series/nbg.
Forlag
Peter Lang Group AG
Sitering
Pötzsch H, Hansen TH, Hammar: Teaching and learning about audio-visual media: A critical media literacy perspective on the use of games in the contemporary upper-secondary classroom. In: Lentz ECM, Wolter. Deutsch-norwegische Schulmedien im Vergleich, 2022. Peter Lang Publishing Group
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur) [1473]
Copyright 2022 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring