Show simple item record

dc.contributor.authorJakhelln, Rachel Elise
dc.contributor.authorLund, Andreas
dc.contributor.authorVestøl, Jon Magne
dc.date.accessioned2022-10-25T07:27:06Z
dc.date.available2022-10-25T07:27:06Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractSamarbeid mellom universitet/høgskole og skole om lærerutdanning har som ideell målsetting å utvikle studentenes lærerprofesjonalitet. En forutsetning for slik profesjonalitet er å kunne forholde seg til og bruke ulike kunnskapsformer, som akademias teoretiske og skolenes erfaringsbaserte kunnskap, for å fremme elevens læring. For å lykkes kreves et tett samarbeid mellom institusjonene. I dette kapitlet viser vi hvordan Universitetsskolene utgjør et lovende konsept for å realisere et likeverdig partnerskap der ulike kunnskapsformer møtes.en_US
dc.identifier.citationJakhelln rej, Lund A, Vestøl JM: Universitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifisering. In: Mausethagen S, Smeby J. Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse , 2017. Universitetsforlaget p. 70-81en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1489000
dc.identifier.isbn9788215026459
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/27123
dc.language.isonoben_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.titleUniversitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifiseringen_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record