dc.contributor.author | Jakhelln, Rachel Elise | |
dc.contributor.author | Lund, Andreas | |
dc.contributor.author | Vestøl, Jon Magne | |
dc.date.accessioned | 2022-10-25T07:27:06Z | |
dc.date.available | 2022-10-25T07:27:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.description.abstract | Samarbeid mellom universitet/høgskole og skole om lærerutdanning har som ideell målsetting
å utvikle studentenes lærerprofesjonalitet. En forutsetning for slik profesjonalitet er å kunne
forholde seg til og bruke ulike kunnskapsformer, som akademias teoretiske og skolenes
erfaringsbaserte kunnskap, for å fremme elevens læring. For å lykkes kreves et tett samarbeid
mellom institusjonene. I dette kapitlet viser vi hvordan Universitetsskolene utgjør et lovende
konsept for å realisere et likeverdig partnerskap der ulike kunnskapsformer møtes. | en_US |
dc.identifier.citation | Jakhelln rej, Lund A, Vestøl JM: Universitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifisering. In: Mausethagen S, Smeby J. Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse , 2017. Universitetsforlaget p. 70-81 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1489000 | |
dc.identifier.isbn | 9788215026459 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/27123 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.title | Universitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifisering | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |