Show simple item record

dc.contributor.advisorFleten, Nils
dc.contributor.authorBarstad, Mari Anne Skåtun
dc.date.accessioned2010-10-14T10:44:30Z
dc.date.available2010-10-14T10:44:30Z
dc.date.issued2010-08-01
dc.description.abstractØkning av sykefravær er et stort problem i dagens samfunn, og vi vet for lite om årsaken til dette. Arbeidsplassen er et sted hvor man tilbringer mye av sin tid, og faktorer der vil ha betydning for trivsel som igjen har innvirkning på helse og sykefravær. Forhold til leder viser seg å bety mye for om en trives og får utvikle seg faglig. Høyt nivå av stress på jobben kombinert med liten medbestemmelse er faktorer som gir risiko for sykefravær. Det å bli sett av leder og få belønning for den innsatsen man gjør er faktorer som motiverer folk til å holde seg på jobb. Det er en viktig oppgave for ledere å se de ansatte og tilrettelegge deres arbeidsoppgaver hvis det er behov for det.en
dc.format.extent1916439 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/2734
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_2477
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2010 The Author(s)
dc.subject.courseIDHEL-3950nor
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Community medicine, Social medicine: 801en
dc.titleGodt arbeidsmiljø-leders ansvar?en
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record