ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Academic Freedom: Ivory Tower Privilege or Model for Education?

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/30694
Thumbnail
Åpne
article.pdf (156.9Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2019
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Bigell, Werner
Sammendrag
This article argues that the idea of academic freedom provides a conceptual angle for a critique of the ongoing educational reforms in Norway and in other countries, driven by economically oriented quality management (efficiency, standardization) and labor market orientation. A critique requires to make visible the price for the reforms, in particular the loss of freedom; here Hannah Arendt’s definition of double-tiered freedom is useful, and its main characteristics, the absence of instrumentality and its element of play can not only be applied to university research but to all levels of education.
Forlag
LIT Verlag
Sitering
Bigell W: Academic Freedom: Ivory Tower Privilege or Model for Education?. In: Zupanic Benic, Holz O, Michielsen M. Requirements and Approaches for Contemporary Teacher Training, 2019. LIT Verlag p. 27-38
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2019 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring