ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multimodality - Literacy Practice - English

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/30965
Thumbnail
Åpne
article.pdf (811.2Kb)
(PDF)
Dato
2016
Type
Conference object
Konferansebidrag

Forfatter
Jakobsen, Ingrid K.
Sammendrag

How is multimodality involved when educators design literacy events in the English classroom, and to what extent can this be seen in the pupils’ sign making? What makes up the multimodal ensemble in the literacy practice of English (in these selected literacy events)? How do the pupils make use of the modes available to them when they write an assignment?

A range of modes is used in the teacher’s design, primarily to accommodate different learning styles. Written and spoken modes are dominant when it comes to assessment. Visual mode is given explicit attention in the learning process. Whether images are appreciated or even recognized as meaningful parts of pupils’ multimodal assignments, i.e. the learning outcome, is more ambiguous.

Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [666]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring