Show simple item record

dc.contributor.authorHelgesen, Mai Brit
dc.date.accessioned2023-09-15T09:13:40Z
dc.date.available2023-09-15T09:13:40Z
dc.date.issued2012-04-01
dc.description.abstractDenne artikkelen tar for seg metodologiske utfordringer knyttet til forskerens deltakelse i produksjon av datamaterialet. Tema her er å undersøke hvordan kunnskap om barn fremstilles ved å avklare hvilke væremåter og posisjoner forskeren inntar som observatør av de sosiale samhandlingene, som finner sted mellom deltakerne i barnehagen. Det empiriske materialet som presenteres i artikkelen er en del av et større materiale, som er samlet inn i en barnehage. Empirien ble samlet inn ved hjelp av deltakende observasjon som metode.en_US
dc.identifier.citationHelgesen MB. Forskeren som minst mulig voksen. Barn. 2012;30(2):61-73en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 935610
dc.identifier.doi10.5324/barn.v30i2.3896
dc.identifier.issn0800-1669
dc.identifier.issn2535-5449
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31017
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.journalBarn
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2012 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleForskeren som minst mulig voksenen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)