ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How do teachers share and develop student ideas?

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/31138
Thumbnail
Åpne
article.pdf (316.2Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2022-10-03
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Drageset, Ove Gunnar; Eidissen, Thomas F.
Sammendrag
This article aims to try out a framework describing teacher positions based on an analysis of their interactions, and through this, gather ideas for further development of the framework. This article uses shared data from TWG 19, with data from five classrooms. These were analyzed by categorizing interaction from transcripts of the data. The analysis focuses mainly on the interactions related to one position: A teacher that shares and develops student ideas. The findings illustrate how this framework can characterize and contrast these five classrooms.
Beskrivelse
Source at https://hal.science/hal-03745194.
Forlag
European Society for Research in Mathematics Education
Sitering
Drageset OG, Eidissen TF: How do teachers share and develop student ideas?. In: Hodgen J, Geraniou E, Bolondi G, Feretti, Ferretti F. Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022. European Society for Research in Mathematics Education
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2022 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring