dc.contributor.author | Olsen, Mirjam Harkestad | |
dc.date.accessioned | 2023-09-25T11:54:43Z | |
dc.date.available | 2023-09-25T11:54:43Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | Gjennom flere år har det blitt rettet et stadig sterkere fokus mot elevers psykososiale miljø. Det meldes i media om økende skolepress, flere med psykiske helseproblemer, økende digital mobbing med videre. I august 2017 ble endringer i opplæringsloven kapittel 9A satt i verk, etter et omfattende utredningsarbeid gjennomført av Djupedalutvalget (NOU 2015: 2). | en_US |
dc.identifier.citation | Olsen: Utdanningspolitiske føringer for et psykososialt miljø. In: Olsen, Buli-Holmberg. Psykososialt læringsmiljø, 2019. Cappelen Damm Akademisk p. 11-33 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1777560 | |
dc.identifier.isbn | 9788202598136 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31197 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2019 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Utdanningspolitiske føringer for et psykososialt miljø | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |