dc.contributor.author | Danielsen, Fredrik | |
dc.contributor.author | Olsen, Mirjam Harkestad | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T13:24:00Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T13:24:00Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | Dette kapitlet bygger på en casestudie av et utviklingsarbeid der en skole skulle endre organisering fra segregert til integrert spesialundervisning. En slik form for spesialundervisning er både fysisk og faglig integrert i ordinær opplæring. For å lykkes med dette måtte lærerne endre sin læringsledelse. Fra å ha ledet elevenes læringsprosesser hver for seg skulle klasse- og spesiallærerne1 nå utvikle et tett samarbeid om læringsledelsen. | en_US |
dc.identifier.citation | Danielsen, Olsen: Samarbeidende læringsledelse i integrert spesialundervisning. In: Olsen, Buli-Holmberg. Læringsledelse, 2020. Cappelen Damm Akademisk p. 44-68 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1823569 | |
dc.identifier.isbn | 9788202620745 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31247 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | Klasseledelse / Classroom management | en_US |
dc.subject | Skolesamarbeid / School cooperation | en_US |
dc.subject | Spesialundervisning / Special education | en_US |
dc.title | Samarbeidende læringsledelse i integrert spesialundervisning | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |