Tverrprofesjonell kompetanseutvikling i NAVs arbeidsrettede bistand
Abstract
I dette kapittelet rettes søkelyset mot kompetanse, kompetansebehov og kompetanseutvikling i NAVs arbeidsrettede innsats. Gjennom intervjuer med veiledere og ledere ved tre NAV-kontorer i nord har vi fått et innblikk i deres erfaringer og vurderinger. Informantene har beskrevet hvordan NAV-kontorene består av medarbeidere med ulik fag- og erfaringsbakgrunn, at deres kompetanse må være tilpasset ulike brukeres behov, og at de utveksler kompetanse gjennom flere uformelle og formelle samarbeidsformer. Ut fra informantenes beskrivelser har vi drøftet hvordan arbeidsinkluderingskompetanse kan utvikles på NAV-kontorene, gjennom målrettet rekruttering og arbeidsfordeling, organisering i faste og fleksible team og ved å tilrettelegge tilstrekkelig handlingsrom for de ansatte til å kunne ta i bruk sin kompetanse i sin arbeidsrettede bistand.
Publisher
Orkana forlagCitation
Kane AA, Nerskogen E, Douglas M: Tverrprofesjonell kompetanseutvikling i NAVs arbeidsrettede bistand. In: Kane AA, Spjelkavik Ø. Arbeidsinkludering, læring og innovasjon i NAV, 2021. Orkana Forlag p. 263-283Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2021 The Author(s)