Show simple item record

dc.contributor.authorAntonsen, Yngve
dc.contributor.authorJakhelln, Rachel Elise
dc.contributor.authorBjørndal, Kristin Emilie W
dc.date.accessioned2023-10-02T11:16:14Z
dc.date.available2023-10-02T11:16:14Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractI dette kapitlet bruker vi teorien om praksisarkitekturer som en linse for å undersøke hvordan nyutdannede lærere med en femårig integrert masterutdanning erfarer å inkluderes og få støtte gjennom skolens læringspraksis det første året i yrket. Kapitlet gir innsikt i hvordan individuelle og sosiale læringspraksiser i skolen får konsekvenser for nyutdannede læreres videre læring og utvikling og deres anvendelse av kunnskapen fra lærerutdanningen.en_US
dc.identifier.citationAntonsen yan, Jakhelln rej, Bjørndal kew: Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere. In: Aspfors J, Jakhelln rej, Sjølie E. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer, 2021. Universitetsforlaget p. 156-172en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1960568
dc.identifier.isbn9788215043890
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31354
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.projectIDNorges forskningsråd: 320273en_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
dc.titleSkolers læringspraksiser og nyutdannede lærereen_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record