ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Seeking a Strength-Based Approach to Assessment in a Multicultural Context: A Participator Approach

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/32784
Thumbnail
Åpne
article.pdf (482.6Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2023-06
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel

Forfatter
Simensen, Anita Movik; Johannessen, Ane Marthe; Huru, Hilja Lisa
Sammendrag
In this paper we present our reflections on collaborative tests in mathematics as a strength-based approach to assessment in upper secondary school. Our reflections are based on analysis of studentstudent interactions during collaborative test situations and post-test interviews with the students. The participating students are from a town in Northern Norway and the surrounding areas, where the majority people have (diverse Indigenous) cultural heritage that differs from the main national culture. We are using positioning theory as a lens for our reflections, and we build on a consideration raised by the students: trust is crucial in collaborative test situations. More precisely, we have identified storylines at play in the students’ talk about rights and duties.
Beskrivelse
Journal home page at https://journalofmathematicsandculture.wordpress.com/.
Forlag
North American Study Group on Ethnomathematics
Sitering
Simensen AMS, Johannessen, Huru HL. Seeking a Strength-Based Approach to Assessment in a Multicultural Context: A Participator Approach. Journal of Mathematics and Culture. 2023;17(3):42-59
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2023 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring