dc.contributor.author | Holander, Stefan Hans Olof | |
dc.contributor.author | Høvik, Knut Øystein | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T13:38:41Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T13:38:41Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.description.abstract | Siden 2006 har kunnskap om urfolk inngått som en del av engelskfaget i norsk skole. Særlig litteratur, film og andre kulturelle uttrykk om urfolk fra Nord-Amerika, Australia og New Zealand har fått prege engelskundervisningen, lærebøker og eksamenssett. Med en revidert læreplan, nå også med fokus på samisk kultur, er tida moden for å utvide og variere utvalget av tekster, reflektere over selve urfolksbegrepet, men også tenke gjennom hvordan det samiske kan finne sin naturlige plass i engelskfaget. | en_US |
dc.identifier.citation | Holander S, Høvik KØ: Urfolksperspektiver i engelskfaget. In: Figenschou G, Karlsen ss, Pedersen HC. Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning, 2023. Universitetsforlaget p. 299-314 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2100329 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-15-05804-7 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/32900 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2023 The Author(s) | en_US |
dc.title | Urfolksperspektiver i engelskfaget | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |