dc.contributor.advisor | Rodina, Yulia | |
dc.contributor.author | Johannessen, Ole-Henrik | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T14:17:59Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T14:17:59Z | |
dc.date.issued | 2024-06-04 | |
dc.description.abstract | Denne undersøkelsen utforsker effekten av digitale spill på tilegnelse av vokabular i engelsk som andrespråk (L2) blant norske spiller, og potensialet spill kan ha i språklæring. Studien starter med en gjennomgang av tidligere forskning som har undersøkt engelsk L2-tilegnelse gjennom digitale spill. Denne studien analyserer spørreundersøkelsen utført blant norske spillere for å vurdere hvordan de oppfatter effekten av digitale spill på deres spårkferdigheter, og deres holdninger til integrering av spill i formell engelsk språkopplæring. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/33973 | |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | ENG-3982 | |
dc.subject | L2 English | en_US |
dc.subject | Gaming | en_US |
dc.subject | Vocabulary Acquisition | en_US |
dc.subject | E-Sport | en_US |
dc.subject | ESL Education | en_US |
dc.subject | Game-based learning | en_US |
dc.subject | Second Language | en_US |
dc.subject | SLA | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.title | Leveling up L2 English | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |