Show simple item record

dc.contributor.authorKleemann, Carola Babette
dc.contributor.authorMyrstad, Anne
dc.date.accessioned2024-11-26T11:50:20Z
dc.date.available2024-11-26T11:50:20Z
dc.date.issued2024-11-05
dc.description.abstractI dette kapittelet argumenterer vi for hvordan barns bruk av GoPro-kamera kan frambringe verdifull tverrfaglig visuell og auditiv data, men også være et ledd i å anerkjenne barns egne «stemmer», blikk og kommunikasjonsuttrykk i forskning som angår deres liv. Barns bruk av GoPro – små, kroppsnære aksjonskameraer – er en intervenerende praksis. Slike praksiser fordrer at forskerne utvikler et etisk forskningsdesign som ivaretar både prosedyreetikk og relasjonell etikk i alle deler av forskningsprosessen.en_US
dc.identifier.citationKleemann, Myrstad: Etisk design ved barns bruk av GoPro-teknologi i barnehageforskning. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2318912
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215064697-24-1
dc.identifier.isbn9788215064680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35826
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.projectIDNorges forskningsråd: 275575en_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleEtisk design ved barns bruk av GoPro-teknologi i barnehageforskningen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)